söndag 8 januari 2017

Fåglar, why?

Det finns en del äckliga djur, jag tror alla är överens om det. Fåglar är, till stor del på grund av sitt bajs, i särklass äckligast.

Vid gymmet finns det en rad parkeringsplatser på gatan och självklart ett träd vid varje parkeringsruta förutom EN. Den rutan är hett eftertraktad.

Hur som helst, finns det vissa kvällar minst femhundra fåglar i träden och de är högljudda, skränigare än ett gäng fulla 18-åringar på stan. Då kör jag en bit bort och lider svårt medan jag går från parkeringen till gymmet (jag har inga problem med att gå 10 gånger den sträckan inomhus på ett löpband). Andra dagar är fåglarna inte alls där! Jag ser inget mönster i det, vad gör de då liksom? Samma tid som dagen innan, men alla är borta. Är det ett stort fågel-sport-event som alla är och tittar på? VM i äckligast fågelbajs vid Swedbank arena kanske? Var håller de annars hus?

Igår var fåglarna inte där och jag mådde så bra och njöt av att kunna parkera precis vid ingången. Det var helt tyst. En timme senare kommer jag ut och min bil är så jävla nerbajsad. Den ser ut som en prickig korv. Va fan? Det är fortfarande helt tyst, hur är det möjligt? Jag tittar upp och i trädet sitter säkert 200 äckliga fåglar och är HELT TYSTA. De har lurat mig! 

Startar bilen och vindrutetorkaren som var igång när jag stängde bilen går automatiskt igång innan jag hinner spruta spolarvätska, bajset smetas ut i långa streck framför mig. 

Jag har svårt att beskriva hur gärna jag vill skjuta dem. Dö fågeljävlar, DÖ. 

Inga kommentarer: